Znaleziono 27 wyników dla zapytania: Korekta podatku

Wątek: Brak minusa w polu 50 »  Dział: Problemy Techniczne »  Data Pon 09 Lut, 2009

Wypowiedzi: 4
Odwiedzin: 370

Sporządzając deklarację VAT-7 tradycyjnie, program daje inne wyniki niż w przypadku e-deklaracji. Na przykład, gdy w polu 50 (korekta podatku naliczonego od nabycia środków trwałych) jest kwota ujemna (bo taka została wprowadzona w opcji "wybrane kwoty" w polu dialogowym przed sporządzeniem deklaracji), to tradycyjnie wychodzi kwota ujemna, a poprzez e-deklaracje minus jest pomijany.

Okazuje się, że w kilku innych polach też tak jest. Program liczy dobrze, tylko źle prezentuje dane. Efekt jest taki, że urząd skarbowy dzwoni do mnie z pytaniem, dlaczego 10 plus 3 daje w wyniku 7.

 » 

Wątek: export, WDT , faktury i korekta podatku »  Dział: Podatki i księgowość »  Data Pon 27 Mar 2006, 13:01

Odwiedzin: 331

Załózmy ze sprzedaje pewien towar poza granice wspolnoty. Wystawiam fakture ze stawka 0%. Jednak w przewidzianym w usatwie okresie nie otrzymuje potiwerdzenia a co za tym idzie powinienem te transakcje rozliczyc jako krajowa (to samo w WDT). I teraz jak ma to wygladac, wiadomo ze na fakturze nie zmienie 0 na powiedzmy 22 bo ju zposzla. Czy faktura ma pozostac bez zmian a ja mam w ewidencji sprzedazy dopisac pozycje, np
"Brak potwierdzenia wywozu w transakcji stwierdzonej faktura VAT xxxxxx, zastosowanie stawki 22%" i odpoiwdnia kwota w polu VAT 22% a w momencie gdy otrzymam te potwierdzenie dokouje korekty i teraz co czy musze w ewidencji napisac " potwierdzenie wywozu w transakcji stwierdzonej faktura VAT xxxxxx, zastosowanie stawki 0%" i odpoiwdnia kwota '-' w polu VAT 22%
? Czy nic juz nie wpisuje tylko skladam korekte deklaracji vat 7 za tamten miesiac ? (i odpowiednio korekt nastepnych deklracji)
Czy nic ni dopisuje w ewidencji a po porstu odpowiednio zwiekszam podatek
w deklaracji VAT7 w przypadku braku potwierdzenia i skladam korekte przy potwerdzeniu a pozniej sie tlumacze czemu ?

P.

Wątek: rozliczenie roczne pit 40 »  Dział: Kadry i Płace »  Data 2009-03-12, 15:12

Odwiedzin: 283

Próbuję wprowadzić rozliczenie roczne u pracownika. Złożył on oświadczenie o uldze na dzieci. Jak bym tego nie wprowadzała, na pit 40 za 2008 nie pojawia mi się to odliczenie. Jednocześnie nie pojawia mi się w marcu korekta podatku związana z wynikłą nadpłatą podatku za rok 2008. Czy ktoś umie mi pomóc?

Baaardzo będę wdzięczna...

Wątek: Witam :) To ja pierwsze pytanie o wypełnienie deklaracji VAT »  Dział: MOJA FIRMA, WŁASNY BIZNES »  Data 2007-02-16, 15:26

Wypowiedzi: 2
Odwiedzin: 691

Zakupiłam na firmę samochód dostawczy, jest to używany nie za drogi samochód więc cały vat z zakupu idzie do odliczenia. Nie wiem tylko czy mam to zapisać w poz 44, 45 deklaracji VAT7 (nabycie towarów i usług zaliczanych u podatnika do środków trwałych), czy w pozycji 48 (korekta podatku naliczonego od nabycia środków trwałych) . Bardzo proszę o odpowiedziedź zorientowanych w tym temacie.

Wątek: Podatek dochodowy, podatek VAT »  Dział: Podatek dochodowy, podatek VAT »  Data Śr, 28 maja 2008, 07:17

Wypowiedzi: 4
Odwiedzin: 2893

Bardzo mnie ciekawi, co wpisać w następujące kolumny
No więc w skrócie napiszę (z uwagi na awarię sieci, dopiero dzisiaj) :))

Generalnie to jestem trochę zdziwiony, że ktoś jeszcze korzysta z tak rozbudowanej ewidencji zakupów VAT.
Taka ewidencja ma sens tylko wówczas, kiedy prowadzimy zarówno sprzedaż opodatkowaną VAT, jak również zwolnioną z VAT i w dodatku prowadzimy te ewidencje wyłącznie ręcznie bez użycia komputera. Normalnie to ewidencja mogłaby się skończyć na kol.18, w dodatku z pominięciem kol. 17, gdyż takowych zakupów w ogóle nie musimy umieszczać w ewidencji VAT (nie ma tam podatku VAT).
Również praktycznie zbędne jest rozbijanie VAT zakupu na poszczególne Stawki. Ale jak ktoś chce wpisywać dokładnie to oczywiście może...

No to jedziemy...

1. Jasne, wiadomo
No wiadomo

2. Data dokonania transakcji zakupu? Raczej tak:-)
Ano tak

6. Czyżby autorowi chodziło o coś tak fajnego jak NIP?
O, to, to, właśnie.

9. Z tego co jest napisane, to chyba wartość faktury brutto :-)
Nawet na pewno

19. Tej kolumny nie kumam zupełnie.
20. Po co ta kolumna, skoro mamy już kol.17?
21 i 22. Po co i ta kolumna, skoro mamy już kolumny na każdy % VATu? Czyżby trzeba było sumować? :-)
23 i 24 to wg mnie kolejny absurd.

No więc w tym akurat wzorze rejestru zakupu sekcja oznaczona kolumnami od 19 do 24, jest w zasadnie przeznaczona dla podatników dokonujących sprzedaży zarówno opodatkowanej jak i zwolnionej.
Wówczas łączną kwotę zakupu z danej faktury należy rozbić, w zależności od tego czego to jest zakup. Nie jest to sumowanie ale jakby "przydzielanie" każdego zakupu do sprzedaży opodatkowanej, zwolnoinej, albo do takiej i takiej.
W późniejszym czasie pozwoli nam to na odliczenie podatku naliczonego bez jakichś specjalnych trudności, zgodnie z tzw. proporcją bazową ustalaną od struktury sprzedaży. Jako, że nie można odliczyć VAT od zakupów związanych ze sprzedażą nieopodatkowaną.
Będziemy więc odliczać:
- VAT związany wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną - w całości.
- VAT związany wyłącznie ze sprzedażą nie opodatkowaną - nie odliczamy w ogóle
- VAT związany ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną - według proporcji bazowej (ustalonej na podstawie struktury sprzedaży)

I w zależności jak rozbijemy kwotę z faktury na poszczególne kolumny 19-24, w taki sposób odliczamy VAT (kolumny te pełnią tolę pomocniczą do łatwiejszego obliczenia kwoty VAT-u naliczonego, podlegającego odliczeniu.
----------------------

Podam przykład.
Jeżeli sprzedajemy w jednym miejscu dajmy na to:
Książki - stawka 0% (lub zw. nie pamiętam)
Płyty DVD z filmami erotycznymi - stawka 22%

To np.
zakupy książek (0%), wpiszemy w kol. 19.
zakup regału na książki (22%) wpiszemy w kol.20
zakup płyt DVD - w kol.21-22
cznsz za lokal, opłata za energię itp - w kol 23-24

25. Jasne
26. Po co ona? Na korektę, tzn na jej wartość? Czy w razie korekty nie powinniśmy z kol. np od 22% czyli kol. 15 i 16 wpisać odpowiedniej kwoty?

A to jest już konsekwencja działań opisanych wyżej, jeżeli dokonujemy sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej, to sumaryczny VAT z faktur zakupowych korygujemy o VAT związany ze sprzedażą zwolnioną (np. regał na książki) i związany ze sprzedażą taką i taką, według zapisów z kolumn 19-24
i to jest właśnie ten VAT skorygowany z kol. 26

I ostatnia kolumna, a w sumie jej dolna część: "Korekta podatku odliczonego za rok" Na co ona?
Tam możemy zapisać sobie ewentualne korekty w podatku JUŻ odliczonym

I to chyba wszystko. :)

Wątek: Faktura korygująca a kasa fiskalna »  Dział: Podatki i księgowość »  Data Czw 4 Lis 2004, 9:08

Wypowiedzi: 6
Odwiedzin: 332

Zasadniczo masz rację , : obniżenia podatku należnego można dokonać po otrzymaniu potwierdzenia odbioru faktury korygującej , w miesiącu kiedy ją otrzymałam.
Natomiast faktura która podwyższa podatek należny który naprawia błąd musi zostać ujęta w miesiącu kiedy jest wystawiona faktura pierwotna .
Są jednak przypadki kiedy może to być dokonane w miesiącu bieżącym , jeśli korekta jest spowodowana okolicznościami które zaistniały po dokonaniu pierwotnej sprzedaż rozlicza się je na bieżąco, ale myślę że takie sytuacje będą niezwykle rzadko .

Wątek: zwrot importowanego towaru a odliczenie vat »  Dział: Podatki i księgowość »  Data Wto 16 Gru 2003, 13:10

Wypowiedzi: 35
Odwiedzin: 2804

Cytat:

Korektę sprzedaży dokonuje się przez korektę dokumentu sprzedaży - o ile dobrze wiem to (prawie) na całym świecie.
Widocznie uznał, że nie jest to korekta sprzedaży tylko zwrot reklamacyjny w celu wymiany towaru na wolny od wad.

Cytat:

Czyli jest to zwrot towaru wadliwego w celu wymiany na wolny od wad. W przeciwnym wypadku dostawa towaru wolnego od wad rodziłaby ponownie obowiązek w cle i podatku.


Ale sprowadzając nowy towar z założeniem że jest wolny od wad, to i tak musze zapłacić po raz kolejny należności celne...??

Wątek: Korekta pitu rocznego »  Dział: Podatki i księgowość »  Data Czw 13 Wrz 2007, 14:14

Wypowiedzi: 2
Odwiedzin: 1897

Witam, i przedstawiam mój problem - otóż zauważyłam, że w moim zeznaniu nie uwzględniłam całego dochodu , bo pracowałam w styczniu i pit11 otrzymałam zaraz po rozwiązaniu umowy.Potem w listopadzie i grudniu pracowałam w innym zakładzie i to rozliczyłam .
Sama sobie o tym przypomniałam i chcę złożyć korektę zeznania do urzędu skarbowego, ale nie wiem jak to rozliczyć, bo otrzymałam już zwrot podatku z pierwszego pitu , a teraz w korekcie mam podatek do zapłacenia.Jak powinnam to zrobić aby nie było błędu.
Proszę pomóżcie.

Wątek: dokumentowanie zwrotu towaru »  Dział: Podatki i księgowość »  Data Pon 29 Gru 2003, 14:59

Wypowiedzi: 11
Odwiedzin: 452

Cytat:

przeliczyli się i zostali z nadmiernymi zapasami


Teoretycznie można dokonać zwrotu przez "odwrotną sprzedaż".
Niemniej jednak należy się liczyć ze szczególnym zainteresowaniem ewentualnej kontroli taką transakcją i ewentualnymi konsekwencjami tego zainteresowania.
Na pewno (w razie kontroli) analizowane będzie np.:
1. Cena stosowana przez "zwracającego" z innymi odbiorcami i cena tej transakcji (art. 11 ust. 4 pkt 3 i ust. 7a ustawy pdop).
2. Wpływ tej "kombinacji" na wysokość zobowiązania podatkowego np. czy nie jest to celowe wzajemne zwiększanie podatku naliczonego w zależności od sytuacji w poszczególnych miesiącach.
3. Czy była to transakcja faktyczna czy tylko "papierowa" (płatności, magazyn, transport, itp.).

Osobiści wybrałbym spokój (korekta sprzedawcy) - zapominając o lasach państwowych i 25 minutach straty.

Wątek: dokumentowanie zwrotu towaru »  Dział: Podatki i księgowość »  Data Wto 30 Gru 2003, 10:03

Wypowiedzi: 11
Odwiedzin: 452

Cytat:

czyli wysżłoby na jedno.


Nie zawsze.
W przypadku dokonania takich operacji (sprzedaż, korekta sprzedaży lub sprzedaż zwrotna) w różnych miesiącach "zysk" może być duży.
Dla przykładu:
"A" w miesiącu, w którym ma dużą nadwyżkę podatku naliczonego wystawia dla "B" fakturę sprzedaży żeby "zwiększyć" jego podatek naliczony.
W innym miesiącu, w którym "B" ma dużą nadwyżkę podatku naliczonego dokonuje się operacji odwrotnej (korekta sprzedaży lub sprzedaż zwrotna) i zyskuje "A".

Wątek: Czy korygować PIT-5 w ciągu roku? »  Dział: Podatki i księgowość »  Data Pią 24 Wrz 2004, 9:36

Wypowiedzi: 1
Odwiedzin: 208

Jak uważacie, czy konieczne jest korygowanie deklaracji PIT-5 w przypadkach gdy kwoty są małe i nie powodują koniecznosci zapłacenia podatku, lub gdy korekta zminiejszała by kwotę podatku? Nasz US i tak nie uznaje korekt zmniejszających wpływy do budżetu. Zastanawiam się nad tym ponieważ zetknęłam sie z opinią biegłej, która twierdziła,że w takich przypadkch można darowac sobie korekty "do tyłu" i ująć zauważony błąd w aktualnym miesiącu. Tym bardziej ,że znalezienie błędu ze stycznia powoduje konieczność skorygowania wszystkich miesięcy bo, ptrzcież PIT-5 robi się narastająco.Tylko,że taki pogląd trochę kłóci sie z wiarygodnym oddaniem rzeczywistości za miesiąc w którym wystapił błąd.

Wątek: PIT-38- rozliczenie »  Dział: GPW »  Data 2007-03-11, 21:24

Wypowiedzi: 17
Odwiedzin: 2266

Cytat:

Zwolnienie dotyczyło i dotyczy podatników którzy krótko rzecz ujmując mieli dochód ze zbycia akcji NFI. Nawiasem ulga obowiązuje także na rok 2007 czyli w 2008 też będzie można sobie odliczyć ponad tysiąc złotych.

Cytat:


Przypadek szczególny NIF

1. Sprzedaż akcji spółce (nie tylko NFI, ale NFI skupowały w ubiegłym roku, dlatego tym przykładem się podpieramy) w celu umorzenia jest traktowana jako dochód od zysków osób prawnych i opodatkowana ryczałtowym podatkiem 19%. (musimy zabiegać o zwrot podatku po uwzględnieniu kosztów, US zwracają podatku jeśli akcje były zakupione przed 2004 rokiem), nie możemy tych zysków bądź strat bilansować z innymi dochodami – nie wchodzą do PIT 38, nie można też skorzystać w tym przypadku ze zwolnienia o jakim mowa poniżej.

2. Przychody ze sprzedaży NFI są zwolnione z podatku do wysokości połowy średniej krajowej, na rok 2004 jest to 1138,70 PLN, dlatego jeśli mamy zysk ze sprzedaży akcji NFI nie większy niż ta wartość to nie zapłacimy podatku, jeśli dochód jest większy to nie zapłacimy podatku tylko do tej kwoty, korekta zeznania podatkowego polega na dopisaniu do kosztów w PIT38 kwoty naszego zysku z tego tytułu nie więcej jednak niż 1138,70pln

Zastanowić się czy warto odpowiadać na takie wezwania – uważamy, że nie



Mnie dotyczy przypadek drugi, bo kupowałem i sprzedawałem na giełdzie a nie na rynku pierwotnym i nie odpowiadałem na wezwanie.

http://www.sii.org.pl/z_kom_070.php

Wątek: ZMIANA PRAWA dotyczącego VAT !!! »  Dział: Tematy bieżące »  Data Sro Sty 23, 2008 1:37 pm

Wypowiedzi: 127
Odwiedzin: 7896

Cytat:

Tak, Piotrasz, racja. A ogłoszenie odbywa się na podstawie rzutu kostką? Każdy akt prawny ma swoją drogę legislacyjną. Zatem nim będzie obowiązywał, nawet z chwilą wejście w życie, musi być przyjęty. Czy już został przyjęty?

O ile może nie dopatrzymy się konfliktu z podawaną przez Ciebie ustawa, to na pewno jest w sprzeczności ze zdrowym rozsądkiem. Ale akurat w tym miejscu nie mamy się chyba czemu i komu dziwić. Szalg by to.
Oczywiście jak się już czegoś więcej dowiesz dasz znać?
Czołem.



Rozporządzenie ministrów na ogół wchodzą w dniu ogłoszenia i nie musi ich zatwierdzać parlament.

Rozporządzeniem MF jest tylko to, że korektę VAT-u wspaniałomyślnie rozłoży nam na 2 lub 4 lata, w zależności czego korekta dotyczy.

Sama korekta w przypadku zmian stawek VAT istnieje w ustawie, odkąd w naszym kraju podatek obrotowy zastąpiono VAT-em.
To jest właśnie kwintesencja tego podatku, że jeśli nie zapłaci go konsument, to zapłaci go sprzedawca lub producent.

Wątek: ZMIANA PRAWA dotyczącego VAT !!! »  Dział: Tematy bieżące »  Data Sro Sty 23, 2008 1:17 am

Wypowiedzi: 127
Odwiedzin: 7896

Cytat:

No właśnie, wszystko się zgadza poza jednym.
To jest nic innego niż rozbój w biały dzień, w białych rękawiczkach.
Zmiana reguł gry w trakcie jej trwania jest niedopuszczalna w normalnym, cywilizowanym kraju! Co ma zrobić osoba, która dla własnej działalności zainwestowała w lokal (wzięła w tym celu np.kredyt), a za odzyskany vat wyremontowała go??? Przecież teraz będzie przez 4 lata pracować częściowo za darmo (jak niewolnik), aby uzbierać kwotę na korektę podatku?
Zapytam zatem retorycznie za Długą "Czy Konstytucja na to zezwala?"



Zezwala, gdyż jest przepis wynikający z ustawy o podatku od towarów i usług i nie jest to żadna nowość.
Jedyną nowością jest rozporządzenie MF, które zezwala rozłożenie tego na raty. Widocznie żal im sie nas zrobiło.
Postawa prawna to:
Art.86-95 , rozdział 2, odliczanie częściowe podatku oraz korekta podatku należnego,
tejże ustawy.
Wszyscy Ci co wykazywali dużą sprzedaż, będą mieć mniej kłopotów, tzn mniej dopłacą do interesu.
Ci co robili zakupy (zwłaszcza w ostatniej chwili)tylko po to, żeby odzyskać VAT i nie płacić dochodowego, gorzej na tym wyjdą.

Wątek: KOREKTA-UMOWA ZLECENIE-KSIęGA HANDLOWA(FK) »  Dział: Problemy Księgowe oraz Kadrowo Płacowe »  Data Czw 17 Sty, 2008

Wypowiedzi: 1
Odwiedzin: 586

Są dwie sprawy na które należy zwrócić uwagę:

1. ujęcie umowy zlecenia w kosztach
Umowa zlecenie księgowana w koszty jest kwotą brutto na podstawie wystawionego rachunku przez zleceniobiorcę i zmiana kosztów uzyskania w takiej umowie nie wymaga korekty wysokości umowy ujętej w kosztach. W związku z tym koszty firmy w zamkniętych okresach się nie zmieniają.

2) korekta umowy po odblokowaniu okresu
Od kwoty umowy nie pomniejszonej o KUP odprowadzono zaliczkę na podatek dochodowy za zleceniobiorcę i tu nastąpi po korekcie widoczna nadpłata. W związku z tym można umowy w których nie ujęto KUP skorygować w taki sposób, ze koszty uzyskania zostaną ujęte a zaliczkę na podatek wykazać w tych miesiącach w faktycznej wysokości. Na deklaracji rocznej wystawionej dla zleceniobiorcy zostaną ujęte prawidłowe KUP oraz odprowadzona zaliczka na podatek w wysokości faktycznej. Tę nadpłatę podatku zleceniobiorca rozliczy w deklaracji rocznej.

Jeśli napotkają Państwo trudności w skorygowaniu takiej umowy w programie proszę o kontakt telefoniczny (58) 622-66-00 wew. 17 – postaram się pomóc

Wątek: Podatek dochodowy, podatek VAT »  Dział: Podatek dochodowy, podatek VAT »  Data Pn, 12 sty 2009, 12:10

Wypowiedzi: 1
Odwiedzin: 137

Witam serdecznie.
Sprawa przedstawia się następująco: prowadzę jednoosobową DG i prowadzę sama księgowość elektroniczną.
Okazało się, że remanent z roku 2007 (czyli końcowy na 31-12-2007) przeprowadziłam nieprawidłowo.
Zamiast cen netto uwzględniłam ceny brutto, a dodatkowo uwzględniłam w remanencie rzeczy, które nie powinny się tam znaleźć (np. drukarkę).
Dostałam poradę od księgowej z portalu, na którym prowadzę księgowość, że powinnam poprawić zeszłoroczny remanent i złożyć korektę deklaracji rocznej do US. Po poprawieniu remanentu wyszła mi kwota o około. 900-1000 zł mniejsza niż to było przed.
Moja roczna deklaracja nie wykazała żadnego podatku do zapłaty. Korekta deklaracji również.
Księgowa powiedziała mi, że złożenie korekty deklaracji nie jest karane finansowo, a jedynie nalicza się odsetki od powstałej różnicy w podatku. Odsetki mnie nie dotyczą, ponieważ tak jak napisałam - deklaracja nie wykazała żadnego podatku do zapłaty.
Natomiast zastanawiam się, jak US podejdzie do tego, że korekta deklaracji wynika z błędów z przeprowadzenia zeszłorocznego remanentu. Czy mogą na mnie nałożyć jakąś karę finansową za nieprawidłowe prowadzenie księgowości?
Czy ktoś miał podobną sytuację?
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedź.

Wątek: PIT8AR (wzór xpit8ar.p8a) - błędy »  Dział: Problemy Techniczne »  Data Czw 09 Kwi, 2009

Wypowiedzi: 1
Odwiedzin: 115

1) Kwota podatku od umów poniżej 100,00 zł (ryczałt 18%) w deklaracji PIT8AR pojawia się tylko w części C.14 i C.16. Chyba najpierw winna się pojawić w części C.13.
2) W pozycji A.5 pojawia mi się tylko napis "Urząd Skarbowy", bez okreslenia który.
3) Napis "korekta deklaracji" jest zbytecznie wytłuszczony

Wątek: Faktura korygująca a kasa fiskalna »  Dział: Podatki i księgowość »  Data Śro 3 Lis 2004, 19:00

Wypowiedzi: 6
Odwiedzin: 332

Tak, wszystko się zgadza, ale powiedz jeszcze czy ta faktura korygująca wpłwa na zmiejszenie czy podwyższenie obrotu a zarazem podatku?
- jeśli korekta faktury obniża obrót i podatek to fa korygującą ujmujemy w m-cu w którym sprzedawca otrzymał potwierdzenie faktury
- jeśli korekta fa podwyższa obrót i podatek to ujmujemy ją w rejestrze sprzedaży za m-c wystawienia zasadniczej fa i należy wówczas dokonać korekty deklaracji Vat za ten m-c
Pozdrawiam Magda

Wątek: ZMIANA PRAWA dotyczącego VAT !!! »  Dział: Tematy bieżące »  Data Wto Sty 22, 2008 11:32 pm

Wypowiedzi: 127
Odwiedzin: 7896

Panowie i Panie
Właśnie przeczytałem niemiłą informację w Gazecie Prawnej.
Dotyczy to wszystkich techników Vatowców (w tym i mnie )

ZMIANA PRAWA - Technicy dentystyczni od 2008 roku nie mogą odliczać VAT. W związku z tym będą mogli korygować VAT naliczony od ruchomości przez kolejne dwa lata, a od nieruchomości przez cztery lata.

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia w sprawie warunków dokonywania korekt kwot podatku naliczonego przez niektórych podatników. Skierowany jest on do techników dentystycznych.

Do 31 grudnia 2007 r. usługi i dostawy dokonywane przez tę grupę podatników były opodatkowane 7-proc. stawką VAT. W związku z tym, że od 1 stycznia 2008 r. świadczone przez techników dentystycznych usługi oraz dostawy przez nich protez i sztucznych zębów nie są opodatkowane VAT, nie będzie tym podatnikom przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony. W przypadku podatników, którzy obniżyli kwotę VAT należnego o cały VAT naliczony od wykorzystywanych przez siebie towarów lub usług, i u których cała sprzedaż od 1 stycznia 2008 r. będzie zwolniona od VAT, wystąpi konieczność jednorazowej korekty kwoty odliczonego podatku. Szczególnie dużym obciążeniem finansowym dla tych podatników może być jednorazowa korekta od nabytych przez nich ruchomości i nieruchomości.

W związku z tym MF zaproponowało, aby umożliwić technikom dentystycznym rozłożenie tej korekty w równych częściach na najbliższe lata - w przypadku środków trwałych niebędących nieruchomościami na dwa lata, a w przypadku nieruchomości na cztery lata.

W rozporządzeniu przewidziano, że korekta będzie dokonywana w deklaracji podatkowej składanej za styczeń danego roku podatkowego, a w przypadku podatników składających deklaracje za okresy kwartalne - za I kwartał danego roku podatkowego.

Rozporządzenie wejdzie w życie z dniem ogłoszenia.

Gazeta Prawna Nr 15 (2137) wtorek, 22 stycznia 2008 r.
http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2137.220.0.39.11.3.0.1.htm

pozdrawiam i proszę o Wasze poglądy

Wątek: Korekta deklaracji VAT 7 »  Dział: Podatki i księgowość »  Data Pią 2 Gru 2005, 11:30

Wypowiedzi: 2
Odwiedzin: 252

Muszę złożyć korektę VAT7 bo odliczyłam VAT, który nie kwalifikował sie do odliczenia. US zwrócił mi ten podatek (jest to niewielka kwoata) a ja teraz muszę go zwrócić. Czy w takim przypadku wpłacam kwotę podatku + odsetki czy jeszcze występują jakies inne sankcje doliczeniowe np 30% podatku. Czy odsetki licze od dnia w którym US mi zwrócił ten podatek czy od dnia kiedy naliczona byla deklaracja za dany okres. Bardzo proszę o pomoc.

Wątek: Korekta kwoty podatku VAT odliczonego za rok 2004 »  Dział: Podatki i księgowość »  Data Czw 24 Lut 2005, 18:58

Wypowiedzi: 1
Odwiedzin: 158

Czy mógłby ktoś powiedzieć coś na temat korekty kwoty podatku naliczonego z uwzględnieniem obliczonej wcześniej proporcji dla zakończonego roku podatkowego 2004. Wynika to z regulacji zawartych w art. 91 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz.U. nr 54, poz. 535 ). Zupełnie nie wiem o co tam chodzi.

Wątek: zwrot importowanego towaru a odliczenie vat »  Dział: Podatki i księgowość »  Data Wto 16 Gru 2003, 15:30

Wypowiedzi: 35
Odwiedzin: 2804

Cytat:

oto co znalazłam na inforze

Cytat:

Ponieważ nie była to faktura korygująca sensu stricte, uznał, że nie ma obowiązku pomniejszania podatku naliczonego już odliczonego z faktury VAT.

Cytat:

Czy działanie inspektora było prawidłowe?

Cytat:

Przepisy rozporządzenia wykonawczego do ustawy o VAT nie określają, jaki dokument jest uznawany za fakturę lub fakturę korygującą.

Cytat:

Nabywca, który otrzyma dokument niebędący sensu stricte fakturą korygującą, z którego będzie jednak wynikało wyraźnie, jaka transakcja podlegała korekcie należności, moim zdaniem będzie miał obowiązek zmniejszenia podatku naliczonego.

Cytat:

Jeśli tego zmniejszenia podatku naliczonego nabywca nie dokona, z pewnością narazić się może na sankcję polegającą na całkowitym zakazie odliczenia podatku naliczonego z faktury, której korekta (choć niebędąca fakturą korygującą) dotyczy.

Cytat:

Zdarzają się bowiem przypadki, gdy nabywca nie może odliczyć w całości podatku naliczonego wskazanego w fakturze, ale tylko w jakiejś określonej proporcji.

Cytat:

Reasumując, za korektę nabywca ma prawo uznać inny dokument niż fakturę korygującą, szczególnie gdy dotyczy to jego obowiązku pomniejszenia podatku naliczonego.

Cytat:

Zgodnie bowiem z ogólnymi zasadami interpretacji praw i obowiązków podatnika, obowiązki należy wykonywać niezależnie od spełnienia wszystkich lub nawet jakichkolwiek warunków, zaś korzystając z praw należy spełnić bezwzględnie wszystkie warunki w tym celu ustanowione.

Cytat:

ma więc obowiązek skorygowania „in minus” podatku naliczonego nawet wówczas, gdy otrzyma jakikolwiek dokument świadczący o korekcie zmniejszającej wartość transakcji. Natomiast ten sam nabywca będzie miał prawo do skorygowania „in plus” podatku naliczonego tylko wówczas, gdy otrzyma prawidłowo wystawioną fakturę korygującą.

Cytat:

Orzecznictwo NSA także wielokrotnie wskazywało takie zróżnicowane podejście do obowiązków i praw podatnika, gdzie literalna treść przepisów była istotna tylko w przypadku praw podatnika.

Cytat:

Przykładem jest choćby brak rejestracji podatkowej VAT. Podatnik VAT jest tym podatnikiem bez względu na wykonanie tego obowiązku (zarejestrowanie się w rejestrze podatników VAT), zaś nabywca nie ma prawa do odliczenia VAT bez rejestracji podatkowej.


Co wynika jednoznacznie z przepisów (a nie "domysłów") - art. 5, art. 25 ust. 3, art. 33 ustawy VAT, § 48 ust. 4 pkt 3 rozporządzenia VAT.

Wątek: KPiR i zwolnienie z Vatu »  Dział: Podatki i księgowość »  Data Śro 13 Paź 2004, 7:51

Wypowiedzi: 10
Odwiedzin: 471

Cytat:

Wielkie dzięki za wyjaśnienie co do metody księgowania podatku VAT.
Choć z tego (PDOF art 22 i 23) nadal nie wynika, że mogę księgować kwoty brutto z faktur zakupu towarów.

Cytat:

Czy w takiej sytuacji poprawne będzie jeśli po otrzymaniu faktury VAT za zakupione przeze mnie np. biurko ( które następnie zamierzam sprzedać ):
cenę netto z faktury za biurko wprowadzę w kolumnie 10 KPiR,
a kwotę podatku VAT z tej samej faktury i w tym samym rzędzie w KPiR wprowadzę w kolumnie 14?

Cytat:

I jeszcze inne pytanie dotyczące składek na ubezpieczenie społeczne pracodawcy - czy składki te wprowadza się jako koszt do KPiR?



Tutaj punkt widzenia US na tą sprawe jest dwojaki.
Standardem jest wpisywanie ubezpieczeń społecznych właściciela do PIT-5 i tak twierdzą US. Jednak można również wpisywać do książki w koszty razem składke ub.spolecznego 51 i Fundusz PRacy 53 - wtedy w PIT-5 tylko odliczasz zdrowotne (wszystko oczywiście wg dat zapłat), z tym, że niestety niektóre US to kwestionują.

Izba Skarbowa w Poznaniu
Data udzielonej odpowiedzi: 2003-06-09

Temat - klucz: Podatek dochodowy od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą

Artykuł ustawy:Art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. a Ustawy z dnia 26.07.1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.),

Treść pytania:

Czy składki na ubezpieczenie społeczne opłacane przez cały rok 2002 mogą zostać ujęte po stronie kosztów uzyskania przychodów spółki cywilnej jednorazowego w grudniu tegoż roku?

OdpowiedĄ udzielona podatnikowi:

Podatnicy prowadzą, w formie spółki cywilnej, pozarolniczą działalność gospodarczą opodatkowaną na zasadach ogólnych, w 2002r. nie osiągając z tego tytułu dochodu (deklaracji PIT-5 nie składano). Wydatki poniesione z tytułu opłacania składek na ubezpieczenie społeczne nie były w ciągu roku odnoszone w ciężar kosztów uzyskania przychodów.

Zgodnie z przepisem art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 26.07.1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), składki na własne ubezpieczenie społeczne, zapłacone bezpośrednio przez podatników prowadzących działalność gospodarczą, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów z tej działalności lub odliczone od osiągniętego dochodu. Uprawnienie do dokonania powyższego wyboru nie wygasa również wówczas, gdy przedsiębiorca nie dopełnił obowiązku wpisania ww. wydatków do podatkowej księgi przychodów i rozchodów w odpowiednim terminie [wynikającym z przepisu § 17 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15.12.2000r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz. U. Nr 116, poz. 1222 ze zm.)].

Z powyższego wynika, że wydatki poniesione z tytułu opłacenia przedmiotowych składek mogą zostać ujęte bezpośrednio w zeznaniu rocznym (korekcie) PIT-36 za 2002r. (w części "G", poz. 144 lub 145) - przy czym wysokość odliczenia nie może przekroczyć kwoty uzyskanego dochodu. Inną możliwość stanowi korekta prowadzonych urządzeń księgowych poprzez podwyższenie kosztów uzyskania przychodu o kwotę odpowiadającą zapłaconym składkom. Korekta taka może zostać przeprowadzona również jednorazowo, za miesiąc grudzień 2002r., przy zachowaniu zasad wynikających z art. 22 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

spinka

Wątek: Błąd podatkowy mniej ryzykowny »  Dział: Podatki »  Data 2006-11-14, 17:26

Odwiedzin: 547

2006-11-14
Paweł Jakubczak

Można złożyć korektę deklaracji po otrzymaniu protokołu kontroli skarbowej.

W firmie z branży spożywczej zagościli urzędnicy kontroli skarbowej. Nie mieli uwag do rzetelności ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej, jednak znaleźli kilka drobnych nieprawidłowości, które uwzględnili w protokole kontroli. Uprzedzili, że sprawa najprawdopodobniej skończy się decyzją określającą kwotę VAT i 30-procentową sankcją. Księgowa, gdy tylko dostała do ręki protokół, szybko sporządziła korektę deklaracji VAT-7. Jednak w urzędzie skarbowym poinformowano ją, że nic z tego.

— Przedsiębiorca nie mógł złożyć do urzędu skarbowego korekty deklaracji ani w trakcie kontroli skarbowej, ani po otrzymaniu protokołu kontroli — przyznaje Wojciech Pietrasiewicz, doradca podatkowy współpracujący z Baker & McKenzie.

Ponadto przedsiębiorcom groziły kary z kodeksu karnego skarbowego. Jeśli kontrolujący stwierdzą, że mają oni długi podatkowe, to zwykle wszczynają przeciwko nim postępowania. Dla członków zarządu i wspólników spółek osobowych może to oznaczać, że zapłacą grzywnę, a w skrajnych wypadkach nawet na kilka lat powędrują do więzienia.

Idzie nowe
Jednak sytuacja się zmieniła. Wszystko za sprawą nowelizacji ustawy o kontroli skarbowej (ramka).

— Przedsiębiorcy po 11 listopada mogą składać do urzędów skarbowych korekty deklaracji we wszystkich podatkach. A skutecznie złożona korekta powoduje, że nie można przeciwko nim wszcząć postępowania karnego skarbowego — mówi Wojciech Pietrasiewicz.

Najlepiej, jeśli korekta uwzględni wszystkie nieprawidłowości wykryte przez kontrolujących. Wówczas postępowanie kontrolne zakończy się pozytywnie.

— Złożona przez przedsiębiorcę korekta deklaracji może spowodować, że dyrektor urzędu kontroli skarbowej zakończy postępowanie w sprawie podatnika — wyjaśnia Daniel Radwański, prawnik z Baker & McKenzie.

— Jeśli przedsiębiorca skoryguje tylko niektóre nieprawidłowości, postępowanie prawdopodobnie zakończy się decyzją wydaną przez dyrektora urzędu skarbowego, określającą kwotę podatku — dodaje Wojciech Pietrasiewicz.

Pamiętaj o terminach
Na złożenie korekty deklaracji przedsiębiorcy mają 14 dni od dnia doręczenia im protokołu kontroli. Główna księgowa do korekty musi dołączyć jej uzasadnienie. Napisze więc na przykład, że jakiś wydatek reklamowy zaliczyła do kosztów podatkowych na podstawie faktury wystawionej przez kontrahenta i tu podaje nazwę spółki oraz numer faktury.

— W uzasadnieniu podatnik musi również wskazać, że korekta deklaracji wiąże się z postępowaniem prowadzonym przez organ kontroli skarbowej — mówi Wojciech Pietrasiewicz.

Przedsiębiorca musi pamiętać o jeszcze jednym terminie. Od złożenia korekty deklaracji do urzędu skarbowego ma tylko trzy dni na to, by poinformować o tym dyrektora urzędu kontroli skarbowej. Z kolei urząd skarbowy również przesyła do dyrektora taką informację.

A co, jeśli nie zrobi tego w ciągu trzech dni?

— Nic. Dla skuteczności złożonej korekty nie ma to znaczenia. Jest to termin instrukcyjny, którego niedotrzymanie nie powinno powodować negatywnych konsekwencji dla przedsiębiorcy. Z drugiej strony niektóre urzędy mogą odmiennie interpretować nowe przepisy — tłumaczy Daniel Radwański.

Warto więc dla własnego spokoju poinformować w terminie właściwy urząd kontroli skarbowej o dokonanej korekcie.

Źródło:
Archiwum Puls Biznesu
wyd. 2224 (2006-11-14), str. 23

Wątek: Faktura korygująca »  Dział: Problemy Księgowe oraz Kadrowo Płacowe »  Data Pon 12 Lut, 2007

Wypowiedzi: 3
Odwiedzin: 907

Do podatku dochodowego (koszty w księdze) korekta netto do grudnia, VAT korekta w miesiącu otrzymania F-ry korygującej.